16 Temmuz 2011 Cumartesi

Toplam Kalite Yönetimi

TKY (Toplam Kalite Yönetimi) İnsan Kaynakları Yönetiminde 1980'li yıllarda başlayıp 1990 'lı yıllarda yaygınlık kazanmış bir kavramdır. Aslında Toplam Kalite Yönetimi kavramı yönetim uygulamalarında yeni bir anlayış değildir. 1950 ve 1960 'lı yıllarda çeşitli kişiler tarafından öne sürülen fikirler globalleşme kavramı ile güçlenip işletme yönetimine yön veren temel kavramlardan birisi olmuştur. Bu anlayışla işletme yönetimi uygulamalarında kalite temel bir felsefe haline gelmiştir. Başka bir deyişle kalite istatistiksel tekniklerin kullanıldığı ve belirli kişiler tarafından yapılan bir faaliyet olmaktan çıkmış, teknik bir uygulama olmasının ötesinde temel bir işletme anlayışı haline gelmiştir.

Gökhan Çuna
28 Kasım 2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder